keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Tavoitteista

Tavoitteita täytyy olla. Olen tullut siihen lopputulokseen, että ilman tavoitteita ei tule edistystä. Ok, tavoite ei saa olla liian hankala saavuttaa, vaan sen pitää olla sellainen että voin rehellisesti uskoa saavuttavani sen. Se ei saa myöskään pohjautua vain johonkin yhteen asiaan, vaan mitä paremmat perustukset tavoitteelle on, sitä varmempaa on sen saavuttaminen, ja sitä varmemmin siihen myös itse uskoo.

Painotavoitteita on varmaan jokaikisellä laihduttajalla. Oma painotavoitteeni edelleen elää, niinkuin viimeksikin kun asiaa pohdin. Nyt kuitenkin olen asettanut toistaiseksi tavoitteen 68 kiloon. Se on minun mittaiselleni naiselle paperilla vielä lievän lihavuuden puolella, mutta niin lähellä normaalipainoa että en jaksa välittää mistään parista kilosta sinne tänne. jahka pääsen tuohon tavoitteeseen niin sitten voi miettiä että onko siinä hyvä vai vieläkö tahtoo jostain kohtaa itseään kiristellä. Jotenkin en usko, olen aina tykännyt että nainen saa olla pehmeä. Ja kun nyt olen jäänyt koukkuun liikuntaan, niin uskon että kroppa näyttää tuossa painossa aika pirun hyvältä. Matkaa kiloissa on siis enää suunnilleen 15. Sanon suunnilleen koska vaakalakkoni on pitänyt enkä tiedä mitä painan.

Nyt kun mittanauhan kanssa on sitten tullut enemmänkin heiluttua, on tullut mieleen asettaa myös senttitavoitteita. Nämä elää vieläkin enemmän kuin tuo painotavoite, koska en tiedä yhtään miten paljon tästä kutistuu painon pudotessa. Vyötärönympärys on nyt 84 cm, ja siinä on selvästi vielä löysää. Olen tyytyväinen kun pääsen alle 80 sentin. Kun naisen vyötärönympärys on alle 80 senttiä, tautiriskit katoaa lähes olemattomiin. Sen jälkeen kaikki katoavat sentit on vaan bonusta. Lantion kohdalla onkin sitten paljon enemmän löysää, jotenkin tuo ylimääräinen on nyt valunut alaspäin. Lantion ympärys on nyt 107 cm, joten otetaan nyt alkuun tavoitteeksi päästä alle sadan sentin. Olen aina ajatellut että jaloissa mulla ei paljoa ylimääräistä ole, eikä pohkeessa varmaan enää juuri olekaan. Se saa mun puolesta vaikka pysyä tuossa 38 sentissä, tai vaikka kasvaa, jos se kasvu on lihasta eikä rasvaa. Reidessä sen sijaan on yläosassa vielä rasvaa aika paljon. Nyt ympärys on 58 cm, joten jos siitä nyt 3 cm saa pois niin alkaa olla jo parempi. Ihan rasvattomia kinttuja kun en haluaisikaan.

Mutta sitten on ne tärkeimmät tavoitteet, joita en vieläkään pysty täysin asettamaan. Kuntoon ja kehon rasvaprosenttiin liittyvät tavoitteet. En ole vieläkään käynyt kehonkoostumusmittauksessa, tosin voi olla että pääsen sinne vielä tällä viikolla. En siis tiedä mikä tilanne on nyt, enkä siten oikein osaa suhteuttaa sitä siihen mihin tähtään. Myöskään kuntoon liittyviä tavoitteita en oikein osaa vielä asettaa. Haluan olla terve ja vahva, haluan olla hyvässä kunnossa ja näyttää hyvältä. Haluan jaksaa enemmän. Se sitten miten tätä tavoittelen ja miten mittaan, se on vielä vähän hakusessa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti